بیمه عمر و سرمایه گذاری سامان

1401/8/24
خانه > محصولات > بیمه عمر > بیمه عمر و سرمایه گذاری سامان

بیمه عمر و سرمایه گذاری سامان علاوه بر پوششهای مختلف و کامل بیمه ای ، اندوخته بیمه نامه به صورت مستقیم در صندوق‌های بورسـی سرمایه‌گذاری میگردد که این امـکان را فراهـم می‌سازد تا متناسـب با نوســانات افزایشی بازار اندوخته بیمه نامه نیز افزایش یابد و بیمه گذار از این سود منتفع گردد . همچنین با توجه به ارایه سود تضمین به اندوخته بیمه نامه ها توسط بیمه سامان ، نوسانات منفی بازار تاثیری در اندوخته شما نخواهد داشت و منجر به کاهش اندوخته نخواهد گردید

 

این شکل از بیمه عمر، کامل‌ترین نوع بیمه‌نامه است. در واقع یک سرمایه‌گذاری با سود تضمین شده که علاوه بر سوددهی مالی، پوشش‌های درمانی،‌ ازکارافتادگی و بیماری‌های خاص را نیز شامل می‌شود.

 

❓ذینفعان بیمه نامه عمر چه کسانی هستند؟

❗️بیمه‌گزار هنگام عقد قرارداد ذینفعان بیمه عمر را تعیین می‌کند. در صورتی که ذینفعان را مشخص نکرده باشد،‌ وراث قانونی ذینفعان بیمه‌نامه خواهند بود.

 

بیمه عمر

مزیت خرید این بیمه نامه چیست؟

  • استفاده از پوشش‌های کامل بیمه ای:

    فوت حادثی ، امراض خاص شامل 30 بیماری ، از کارافتادگی ،معافیت از پرداخت حق بیمه و ..

  • استفاده از دانش و مهارت سرمایه گذاری متخصصین بازار سهام بدون پرداخت هزینه
  • امکان کسب سود متناسب با شرایط بازار های مالی
  • قدرت نقدشوندگی و خرید و فروش تضمینی یونیت ها در زمان درخواست بیمه گذار در روز درخواست
  • دریافت سود تضمین بر روی اندوخته قابل سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک سرمایه گذاری برای بیمه‌گزار
  • امکان واریز و کاهش اندوخته در هر زمان و بر اساس شرایط مالی بیمه گزار
  • تضمین خرید و فروش یونیتهای سرمایه گذاری در هر زمان توسط بیمه سامان و با قیمت روز
  • صرفه جویی در زمان و هزینه بدون نیاز به ماندن در صفوف خرید و فروش
  • عدم کسر کارمزد در زمان خرید و فروش واحدهای سرمایه گذاری

 

بیمه سامان

پوشش های بیمه عمر سامان

امراض خاص

در طرح امراض خاص سامان از 8 تا 30 نوع بیماری برای بیمه شدگان کودک و بزرگسال  تا سقف 1 میلیارد تومان پوششی بی رقیب و کامل را برای بیمه شدگان فراهم آورده است .
بیماری های صعب العلاج مانند انواع سرطان ، بیماری قلبی ، بیماری های کلیوی و مغز و اعصاب، بیماری وخیم کبدی، بیماری مزمن ریوی، سوختگیهای شدید، هپاتیت ویروسی برقآسا، پانکراتیت مزمن، آرتریت روماتوئید وخیم، پیوند (کبد، ریه، روده کوچک، پانکراس، بافت همبند) که بخش عمده ای از بیماری های رایج را پوشش می دهد تا بیمه شدگان در هنگام بیماری نگران هزینه های درمان خود نباشند.
نکته ای بسیار مهم در بیمه عمر سامان ، سرمایه ای بودن پوشش امراض خاص است یعنی بدون توجه به هزینه های صورت گرفته توسط بیمه شده تمام سرمایه امراض خاص آن بخش به وی پرداخت میگردد که این موضوع عملا پوشش امراض خاص بیمه تشکیل سرمایه سامان را بی بدیل ساخته ؛ به خصوص که هزینه درمان در سالهای اخیر با رشدی فزاینده ، می تواند مصائب و مشکلات فراوانی را برای خانواده ها ایجاد کند.

توجه داشته باشید این بند ، هزینه های ویزیت و دارو و آزمایشات و … را پوشش نمیدهد و برای این موارد باید بیمه درمان تکمیلی سامان را به صورت انفرادی تهیه کنید.

فوت طبیعی

در صورت فوت بیمه شده به هر علت به جز فوت حادثی و موارد استثنا، سرمایه فوت طبیعی تا سقف تعیین شده توسط بیمه مرکزی ( در حال حاضر 1 میلیارد تومان) به ذینفعان انتخاب شده توسط بیمه گذار پرداخت خواهد شد.البته در صورت درخواست مکتوب بیمه گذار و ارائه مجوز توسط بیمه مرکزی ، امکان خریداری پوشش فوت طبیعی بیش از سقف مذکور نیز در بیمه عمر سامان ممکن است.

از کار افتادگی

سه پوشش از کار افتادگی بیمه عمر سامان بدین شرح است:

1-بر اثر از کار افتادگی دائم ناشی از حادثه تا سقف 100% سرمایه فوت (در صورت انتخاب بیمه گذار) به ایشان پرداخت می گردد

2- با انتخاب پوشش معافیت ، بر اثر از کارافتادگی کامل بیمه شده ، بیمه گذار معاف از پرداخت حق بیمه میگردد و بیمه سامان به جای ایشان معادل آخرین حق بیمه را به مدت 10 سال پرداخت میکند .

3- با انتخاب پوشش مستمری از کار افتادگی در صورت ازکارافتادگی کامل بیمه شده، تا سقف 3 برابر آخرین حق بیمه پرداختی به مدت 10 سال به بیمه گذار مستمری ازکار افتادگی پرداخت میگردد.

فوت حادثی

در بیمه عمر سامان در صورت فوت بیمه شده بر اثر حادثه ( که توسط مراجع قضایی صورت جلسه و تایید شده باشد) تا سقف 3 برابر پوشش طبیعی به اضافه ی  پوشش فوت طبیعی ، سرمایه فوت حادثی به ذینفعان پرداخت میگردد.

به عنوان مثال اگر بیمه شده 1 میلیارد تومان پوشش فوت طبیعی  و همچنین سقف پوشش فوت حادثی را انتخاب کرده باشد؛ در صورت فوت حادثی بیمه شده، 4 میلیارد تومان به ذینفعان پرداخت میگردد.

هزینه های پزشکی ناشی از حادثه

هزینه های پزشکی ناشی از حادثه: بیمه عمر سامان هزینه های بستری و بیمارستانی که بر اثر حادثه برای بیمه شده رخ میدهد را تا سقف 20% پوشش فوت طبیعی به بیمه گذار پرداخت می کند.

موارد استثنا

مواردی چون فوت حادثی بر اثر زلزله ، آتشفشان ، سیل و طوفان ، اعتصاب ، شورش و بلوا که در اکثر شرکتها جز موارد استثنا است ؛ توسط بیمه عمر سامان ارائه گردیده که این پوشش جذاب مورد استقبال اکثر بیمه شدگان قرار گرفته به این دلیل که در شرکت های صنعت بیمه غالبا قابل انتخاب نیست اما توسط بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان در اختیار شما قرار گرفته است.

خانه سبز

پوشش خانه سبز: بیمه آتش سوزی خانه سبز با تخفیف قابل توجه در 2 طرح به بیمه گذاران ارائه میگرد که شامل پوشش سرقت  و همچنین در صورت درخواست بیمه گذار شامل پوشش آشوب ، شورش، بلوا و اعتصاب نیز می گردد.

سرمایه گذاری

در بیمه عمر سامان حق بیمه پرداخت شده توسط بیمه گذار پس از کسر هزینه های بیمه گری در حساب اندوخته پس انداز شده و به آن سود تعلق میگیرد به همین علت است این نوع بیمه نامه به بیمه تشکیل سرمایه یا بیمه سرمایه گذاری نیز مشهور است، البته هزینه های بیمه گری پس از سال پنجم بسیار ناچیز است به همین علت سود بیمه عمر سامان از سال پنجم به  بعد به طور قابل توجه افزایش می یابد و شایان ذکر است  به دلیل اینکه محاسبه سود در بیمه عمر سامان به صورت مرکب صورت میپذیرد یعنی اصل پول و سود متعلقه هر دو در یک حساب ( حساب اندوخته) ادغام شده و سود سال بعد به مجموع آنها تعلق میگیرد، هر چه زمان بیشتری بگذرد سود به طور تصاعدی و شگفت انگیز افزایش میابد.

سود پرداختی در بیمه سامان همیشه جزء بیشترین های صنعت بیمه بوده به عنوان مثال سال 99 طرح یونیت لینک تا سقف 233% سود به بیمه گذاران پرداخت شد.

بازنشستگی

 در بیمه عمر سامان اجباری به طی شدن 30 سال پرداخت حق بیمه وجود ندارد و  امکان بازنشستگی بعد از پایان سال دهم و همچنین دریافت مستمری وجود دارد. میزان حقوق بازنشستگی در همان موعد شروع بازنشستگی مشخص خواهد شد . این حقوق بازنشستگی جدای از حقوق تامین اجتماعی یا صندوق های دیگر بازنشستگی بوده و بیمه شده میتواند همزان هردو را دریافت کند ونیازی به طی شدن 30 پرداخت حق بیمه وجود ندارد

وام و برداشت

یکی از بهترین امکانات بیمه عمر ، وام بدون ضامن است که از سال دوم به بعد می توانید 90% حساب اندوخته را وام دریافت کنید . همانطور که ذکر شد برای دریافت وام نیاز به ضامن نیست و پس از مراجعه به شعبه عمر بیمه سامان ظرف مدت 2 الی 3 هفته کاری وام را دریافت خواهید کرد . طبعا هرچه مبلغ حساب اندوخته بیشتر باشد وام بیشتری نیز نصیب شما می گردد . پس هر چه مدت زمان بیشتری از بیمه نامه بگذرد یا حق بیمه پرداختی شما بیشتر باشد ، حساب اندوخته و در نتیجه وام شما بیشتر خواهد بود .

بیمه گذار میتواند در صورت نیاز بخشی از حساب اندوخته را بدون آنکه بیمه بازخرید و متوقف شود، برداشت کند.

بیمه عمر و سرمایه گذاری

انواع مختلف بیمه عمر سامان

شما میتوانید بر اساس نیاز خود از بین طرح های مختلف بیمه عمر سامان یکی را انتخاب کنید. تفاوت طرح ها در میزان پوشش های درمانی و نوع سرمایه گزاری و درصد سود دهی آنهاست.

بیمه عمر طرح امراض خاص

  • در طرح امراض خاص (یا رشد1) بیمه عمر سامان، علاوه بر پوشش‌های کامل بیمه‌ای از جمله قوت طبیعی و حادثه ای ،بازنشستگی و سرمایه‌گذاری با سود بالا (تا45%) ، از بالاترین سقف تعهدات در پوشش امراض خاص و درمان سرطان و …جمعا 30 نوع بیماری صعب العلاج تا سقف یک میلیارد تومان بهرمند شوید

بیمه عمر یونیت لینک

  • این بیمه نامه علاوه بر پوشش های طرح های دیگر بیمه عمر امکان سرمایه گذاری مستیم در صندوق های بورسی و کسب سود بالا (تا233%)را دارد.نکنته چشمگیر این بیمه نامه نرخ تضمین 5% است. یعنی در صورتی که بازار سرمایه ریزشی باشد بیمه سامان اصل پول، بعلاوه 5% سود روز شمار سالیانه را برای شما در نظر می گیرد و به صورت کلی بیمه گذاران تنها در سود حاصل از نوسانات شریک هستند و ضرر احتمالی حاصله توسط بیمه سامان پوشش داده می شود. “شعار یونیت لینک سرمایه گذاری بدون ریسک در یکی از پرریسک ترین بازارهای مالی است”

بیمه عمر صندوق های ریسک کم تا زیاد

  • بیمه عمر و سرمایه گذاری سامان در کنار ارائه پوشش های پایه بیمه های زندگی یعنی فوت به هرعلت و فوت حادثه و از کار افتادگی به بیمه گذاران خود این امکان را می دهد که نوع سرمایه گذاری اندوخته بیمه عمر خود را بر اساس میزان ریسک پذیری خود از بین صندوق های کم ریسک ، پر ریسک و ریسک متوسط انتخاب کنند و سود متناسب با صندوق سرمایه گذاری خود را تا زمان بازنشستگی دریافت نمایند.

 

توضیح با یک مثال

اما اینجا ما یک سری پوشش های بیمه ای هم داریم که در طول مدتی که بیمه نامه معتبر هست وجود دارد که با یک مثال برایتان تشریح می کنیم:
مثلاً اگر شخصی برای سال اول حق بیمه 12 میلیون تومان را انتخاب کند، از همان ابتدای قرارداد 300 میلیون تومان سرمایه فوت دارد. به این معنی که اگر خدای نکرده بر اثر هر عاملی فوت کند، بیمه سامان 300 میلیون تومان به علاوه اندوخته صندوق به شخص یا اشخاصی می دهد که به عنوان ذینفع بیمه نامه مشخص شده اند.
حالا اگر شخص بر اثر حادثه فوت کرد به جای آن، یک میلیارد و دویست میلیون بعلاوه اندوخته صندوق پرداخت می شود.
اگر شخصی بر اثر حادثه و به صورت دائم از کار افتاده شد، بیمه سامان 300 میلیون تومان به خود شخص به عنوان سرمایه ازکار افتادگی به شخص پرداخت می کند.
شخصی که از کار افتاده شده، به مدت ۱۰ سال هم از پرداخت حق بیمه معاف شده و حق بیمه اش را بیمه سامان پرداخت می کند! همین شخص ۲ برابر حق بیمه سالیانه خود را به صورت مستمری از بیمه سامان به صورت جداگانه هم دریافت می کند!!
یک پوشش فوق العاده هم وجود دارد به نام امراض خاص. بیمه سامان در این زمینه طرح های متنوعی به نام های پایه، آسایش و ممتاز دارد که نهایتاً تا 30 بیماری را پوشش می دهد. این ها بیماری هایی هستند که به اصطلاح صعب العلاج گفته می شوند و تا سقف 200 میلیون تومان به بیمه شده ای که به آن ها مبتلا شده قابل پرداخت هستند.

این بود یک توضیح ساده از بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان

حالا یکبار دیگه به صورت تیتر شده مزایای بیمه عمر سامان را برایتان می آوریم:

۱- محدودیت سنی برای بیمه شدن وجود ندارد و تمام افراد زیر 80 سال از بدو تولد می توانند تحت پوشش این نوع بیمه عمر باشند.
۲- سود سرمایه گذاری در این نوع بیمه نامه باتوجه به میزان ریسک پذیری شما متفاوت است که تعیین ریسک آن هم توسط خودتان مشخص خواهد شد.
۳- می توانید برای اینکه چند سال بعد پول دریافتی تان ارزش خود را حفظ کرده باشد سالانه مبلغی را به حق بیمه خود اضافه کنید تا تورم نیز پوشش داده شود.
۴- این نوع بیمه کاملا انعطاف پذیر است و امکان افزایش و یا کاهش حق بیمه هر سال وجود دارد.
۵- در صورتی که سالی مشکل مالی شدید داشتید و قادر به پرداخت حق بیمه خود نبودید امکان پرداخت حق بیمه از محل اندوخته شما وجود دارد!
۶- از سال دوم صدور بیمه نامه امکان برداشت از حساب اندوخته برای شما میسر است.
۷- اگر خارج از طرح بیمه نامه خود پولی داشتید که میخواهید به اندوخته خود اضافه کنید، می توانید در هر زمان واریز کنید و اندوخته خود را ارتقا دهید. به این روش تعدیل اندوخته گفته می شود که بسیار هم ساده هست، اما در عین سادگی بسیار در بازدهی سرمایه گذاری شما موثر است.
۸- شما می توانید از سال دوم صدور بیمه نامه به بعد به اندازه ارزش اندوخته صندوق خود وام دریافت کنید که بهره این وام به نسبت بهره بانکی بسیار مناسب است.

۹- شما بعد از اتمام مدت بیمه می توانید اندوخته صندوق خود را به صورت مستمری بازنشستگی دریافت کنید و اندوخته صندوق خود را کماکان در سبد سرمایه گذاری حفظ کنید.
۱۰- در صورتی که بیمه شده بر اثر حادثه ای دچار از کار افتادگی دائم شود بیمه سامان معادل ۱۰۰٪ سرمایه فوت را به شخص پرداخت می کند تا بتواند تاحدودی جوابگوی هزینه های شخص باشد.
۱۱- امکان دارد که در سالهای بعد بیمه سامان طرح های جدیدی به پوشش های بیمه عمر و سرمایه اضافه کند که در صورتی که شما مایل باشید می توانید این پوشش های جدید را با دریافت الحاقیه، به بیمه نامه عمر خود اضافه کنید.
۱۲- کلیه بیمه گذاران از پرداخت مالیات سرمایه بیمه معاف هستند.
۱۳- در صورتی که بیمه گذار یعنی شخصی که حق بیمه را پرداخت می کند دچار از کارافتادگی کامل شود به طوری که نتواند به شغل و تخصص خود بپردازد بیمه سامان متعهد به پرداخت حق بیمه این بیمه گذار به مدت ۱۰ سال بر اساس آخرین مبلغ پرداختی شخص می شود.
۱۴- برای سهولت در صدور بیمه نامه ها، شرکت بیمه سامان تا سرمایه های مشخصی، آزمایش پزشکی قبل از صدور را حذف کرده است. و بیمه نامه را در کمتر از دو روز صادر می کند.
۱۵- در صورت فوت بیمه شده به صورت طبیعی سرمایه فوت به بازماندگان یا ذینفع پرداخت می گردد که در صورتی که فوت شخص بر اثر حادثه باشد چهار برابر سرمایه فوت پرداخت می شود.

بیمه نامه عمر سامان در کنار پوشش‌های اصلی خود مزایای دیگری را نیز دارد که بهتر است به برخی از مهمترین مزایا و شرایط این بیمه نامه در ادامه بپردازیم:

ارائه پوشش سرمایه فوت بدون سقف در طول مدت بیمه نامه

امکان دریافت مستمری در پایان مدت بیمه نامه

پرداخت سود مشارکت با نرخ بالا در چند سال اخیر

امکان دریافت وام تا ۹۰ درصد اندوخته بیمه‌نامه از پایان سال اول

انعطاف‌پذیری در میزان حق بیمه پرداختی و نحوه پرداخت آن (ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه)

ارائه پوشش امراض خاص با تعداد بیشتر (تا ۳۱ بیماری) در بیمه‌های عمر

ارائه پوشش امراض خاص از سن ۲ سالگی فرد بیمه شده

 

بیمه عمر سامان

معایب بیمه عمر سامان

همانطور که گفته شد یکی از شرکت های برتر در رشته بیمه عمر شرکت بیمه سامان می باشد. هم از لحاظ پوشش های بیمه ای و هم از نظر سرمایه گذاری و سود پرداختی توانسته در چند سال گذشته همراهی قابل قبولی را برای بیمه گذاران خود فراهم نماید. از  این رو نمی توان عیب خاصی را برای این بیمه نامه در نظر گرفت.

 

اطلاعات بیشتر در بیمه سامان اصفهان  : azimisaman.ir

ارسال نظر





ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین پشتیبانی را برای شما داشته باشیم

خرید بیمه نامه

درخواست مشاوره

برای درخواست مشاوره شماره تماس خود را وارد کنید:


ارسال

image
image
image
image